Sabtu, 31 Julai 2010

Kaulah Tuhan yang satu

Kau lah segala-gala,
Terlalu agung untuk dibandingkan,
Aku hanyalah insan kerdil
yang dilahirkan dari ciptaan-Mu
yang dilahirkan tanpa tahu apa-apa
Aku hanya insan yang terumbang ambing di lautan biru
Hidup hanya menggapai sesuatu
yang entah di mana penghujungnya.

Aku umat manusia yang alpa
tenggelam dalam nikmat dunia
terpedaya dengan tipu daya dunia
Sesungguhnya aku lupa pada-Nya
yang lebih berkuasa atas segalanya-galanya

Aku hanya milik-Mu
Dunia ini hak-Mu
Aku hanya makhluk yang tidak tahu menghargai
terlalu alpa dengan kebodohan dunia

Ya Allah Ya Tuhan,
Bukalah pintu taubat untuk hamba-Mu ini
Berikan kesempatan untukku memohon taubat
selagi upaya akan ku cuba turuti setiap ajaran-Mu
apa terdaya akan ku ikuti sunnah-Mu
Sesungguhnya apa yang aku dambakan
hanya cintaku pada-Mu
Kerana aku tahu
hanya kepada-Mu tempatku akan kembali.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan