Ahad, 1 Ogos 2010

My siblings

Aku mempunyai 4 0rang adik beradik. Antara kami, akulah yang berlainan jantina, berkulit hitam dan berperangai pelik. Nak buat macam mana, dah nasib aku. Apa yang penting, aku tetap anak mak dan ayah. Atas didikkan kuat orang tua kami, akhirnya kami 4 beradik berjaya menjejaki kaki ke menara gading. Dan itulah impian kami dan aku juga tahu itu sudah cukup membanggakan hati orang tua. Walaupun kami tahu, menjejaki kaki ke universiti bukan dah bererti kami berjaya dalam hidup. Banyak lagi halangan yang perlu ditempuhi. Kami bukan dilahirkan dari kalangan orang yang senang, tapi itu bukan penghalang untuk kami berjaya nanti. Insyaallah.
Pada masa kini dan akan datang, aku, abang-abangku dan adikku akan berusaha untuk menjadi manusia yang berguna dan mampu menyenangkan hidup orang tua. Selagi ada kesempatan, akan kami berbakti selagi yang terdaya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan